Pages

Jom click! Help me buy Aqeel new clothes and toys ;-)

Daisypath Anniversary tickers

25 September 2012

Do it yourself! Save cost wokey!

Kunun nak tunjuk gambar DIY step by step tapi salahkan kesengalan sendiri. Bila dah siap buat baru teringat demmm kelupaan mengambil gambaran. Eh bukanla DIY apa sangat, cuma masa Pak Mi kitorang kahwin hari tu, Pak Mi sponsor kain. 

Kain tu plain jadi kepala ligat berputar apa ek nak tambah tapi dengan kos yang minima. Jawapannya pastilah DIY kan. So kain plain tu aku tempahla untuk buat baju kurung moden tapi tah la mana silapnya jadi macam baju kurung je. 

Oh semestinye bukan sebab semakin kurus :P. Bukannya beza sangat kalo stakat turun 2-3kg kat badan aku ni. Tah ke 2-3 kg yang turun tu tang jari tangan dengan kaki je kuikuikui.

Shawl pon aku beli shawl plain half moon. Manik nye pon aku jahit sendiri. Jahit sikit je untuk bahagian muka je. Aku belum ambik gambar proper lagi. Sebab skarang ni camera hp aku biol. Bila aku ambik gambar, dia terus terpadam sebab tu susah gila nak update blog sekarang ni sebab temper je ambik gambar hp padam la hang la *alasan baik punya :P*. Kekadang je dia ok.

So atas belas ehsan tagging di facebook, dapatla mencilok beberape keping gambar. Hehehe...




 Gambar dekat takde la pulak kan. Shawl tu aku jahit manik simple je, biar tak nampak plain sangat. Baju pulak aku guna lebihan lace masa aku kahwin dlu, aku patchkan. Sonang...

Bunga gabak tu pulak aku beli sebenarnya brooch murah 4 sepuluh ringgit. Buangkan pin dia pastu jahit je kat baju. Senang kan. Malangnya dah berbulu2 dah bunga besar tu. Aku nak ganti dengan bunga yang lain. 

Maybe bunga sulam macam yang bawah ni. Mak sedara aku, Mak Ndak ada ambik tempahan sulam and boleh beli bunga sulam macam kat bawah ni. Tantek kan kalau dijahit berlapis-lapis. Dari bunga besar dilapis dengan bunga kecik kecik kecik. 

 Nanti nak order yang pink tu..sweeeet sangat.

 Ni letak dekat tudung pon lawa kan?

 Tambah pulak butterfly, jadi kanak-kanak riang aku.

Boleh jugak request nak design bunga yang macam-macam mana. Selain tu boleh jugak tempah towel ke, sulam untuk baju kurung, kebaya, telekung semua boleh. Harga depends pada complexity of the design la kan and of course banyak mana nak buatnye.


Macam-macam design ade...



 Contoh sulaman pada baju kurung. 

Haaa..kalau bunga kecik2 tu tampal kat baju jadila camni. Tantik ni kalau aku buat kat baju aku...yippieee.

Aku yang tak sempat2 lagi nak tempah towel or t-shirt untuk Aqeel. Kalau aku nak tempah, nak tempah gambar Thomas ataupon motor. Si kecik aku tu peminat tegar motor.

 Macam-macam gambar boleh pilih atau nak request gambar cartoon apa-apa pon insyaAllah boleh.  Ada jugak yang termpah towel untuk jadi door gift masa birthday party anak. Curlasss gitu.



Kiut kan? Budak-budak mesti suka ni.

 Ni on t-shirt..tomey tomey tomey.

Kalau nak tau lebih lanjut boleh click kat Facebook Opah Embroideries.  

Okla..sampai sini dulu...tattatatattatatatata


~Wanie~

3 comments:

  1. opppaaaaa.. oppaa Embroideries styleee.. heei. sexy ladddyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opah-the sexy lady. Haha patut kene tukar name ek baru la in trend, oppa embroideries kuikuikui

      Delete
  2. hai.sy nk tanya sis blh buat sulaman ek?klu sulaman motif daun2 sis blh buat tak?

    ReplyDelete