Pages

Jom click! Help me buy Aqeel new clothes and toys ;-)

Daisypath Anniversary tickers

24 March 2010

Honeymoon Krabi + Photography Class

I went to Krabi for honeymoon..Semuanya via Airasia Go.Online sahaja. Mudah, senang dan cepat. Semestinya Mr Hubby yang buatkan semua, saya pandai cerita je..hehe. Bawah ni antara gambar-gambar yang kami ambik di Krabi. Selain holiday, dapat jugak saya practice skill photography saya. Nampaknya banyak yang perlu diperbaiki. Sebelum-sebelum ni memang minat sangat photography ni tapi belum berkemampuan lagi nak beli camera DSLR kan. Yang ni H dah belikan DSLR, saya pun bersemangat la sikit nak belajar in depth lagi segala yang berkaitan dengan photography. Nak sangat tolong ambikkan gambar orang kahwin ke tunang ke saja untuk suka-suka saya, nak belajar lagi skill-skill daripada yang pakar...so siapa dalam masa terdekat nak kahwin angkat tangan?Hehe.Kami tinggal di Aonang Princeville Resort,Krabi,Thailand. Senang di resort ni sebab makanan di resort sendiri dah halal. Saja kami book resort yang memang dah tau halal, takdela susah hati nak cari tempat makan. Kalau ikutkan rupanya banyak lagi makanan-makanan halal di sini bila keluar berjalan-jalan di sekitar resort sendiri. Local people ada buka macam gerai-gerai di sepanjang jalan-jalan berdekatan resort, very convenient tinggal di Aonang princeville ni. Nak beli barang cenderahati pun banyak sangat di kedai-kedai berdekatan resort je. Keluar je dari resort, tak sempat nak semput dah sampai Aonang beach. Hehe. ..oklah enjoy the photos...

LCCT
Sempat posing sementare tunggu flight

KRABI
Dalam coach dah sampai Krabi on the way ke resort...Gajah sangat glemer di Thailand. Merata-rata ada. Keychain pon kebanyakannya bentuk gajah saja.


Gambar-gambar ni diambil di Aonang Princeville Resort
               Shower place at swimming pool...unik kan?                    
Orchids banyak di sini...macam trademark resort ni pulak. Nama restaurant di resort sendiri pun, White Orchids Restaurant. Dalam bilik air ada orchids, order air pon ada orchids, makanan pon ada orchids.
 Swimming pool
My hubby tengah register di lobby.

Jalan-jalan di sekitar Aonang Princeville Resort
 Akak ni tengah buat my banana pancake and egg. Sedap sangat! Di top pulak dengan chocolate syrup ngan milk...wallaaaa...yes yes fatty but who cares? Hehehe...
 
Saya dengan chubbynye hari-hari makan banana pancake ituuu...
See the Halal sign...Yahoo boleh makan dengan gembiranya.

 Pemandangan ni diambil dari depan resort...terus nampak Aonang Beach.
 Aonang Beach 

4 Islands Tour
Ni dalam boat untuk 4 Islands Tour...Phra-Nang Cave, Chicken Island, Tup Island, Poda Island. Pakej ni kami beli dari Airasia Go jugak...coach ke jetty disediakan, berangkat naik boat ke island-island ni. Nak snorkeling akan dibawa ke tempatnya, tak perlu sewa snorkeling gear pon cuma pakai baju yang sesuai untuk snorkeling sahaja. Jangan jadi macam saya ye, huhu pakai t-shirt ngan jeans pulak T_T.

 Me and hubby at Phra-Nang Cave
Isk isk tak banyak pon gambar berdua dengan encik hubby T_T
 
Untuk tatapan 18 tahun ke atas sahaja. Sila besarkan untuk melihat dengan lebih jelas.Hahahahahaha...benda-benda ni ada di Phra-Nang cave...lupa nak tanya sejarah benda ni kat tour guide la...takpe-takpe...encik google kan ada.

Tup Island
 Di Tup Island...sayang tak bawak swimming suit, tak dapat snorkeling...sini cantiks!
 Dah nama pun tak snorkeling, aktiviti lain? Tido!!Yihaa.. :-D

 My hubby snorkel kat Tup Island ni...amacam, leh jadi iklan cite Baywatch tak.hehehe...
Chicken Island
Chicken  Island ni dilihat dari dalam boat je. Boat akan berhenti macam dekat tengah laut sikit (sikit je, bukan betul-betul tengah, mau kene attack paus :-P)  untuk siapa-siapa yang nak snorkeling lagi. Again, tak bawak swimsuit. Isk isk uwaaaaaa T_T.
Lihatla aksi kegembiraan hubbyku yang dapat snorkeling, dapat sembang-sembang ramah mesra dan gurau senda dengan ikan-ikan chomel.


Poda Island
Kalau ikut trip 4 Islands Tour ni...Poda Island ni perhentian last sekali, lunch semua kat sini...kira picnic la gitu. Lunch dibekalkan, nasi putih dengan lauk biasa, ada telur dadar and ayam masak apa tah...bolehla dah lapar tapi tak berapa gemar.

Krabi Airport
Dah nak balik dah kat Airport Krabi....bye bye Krabi..till we meet again ;-)

 Well, my hubby loves krabi ;-)


~Life is wonderful~

8 comments:

  1. bestnyer ke krabi!!! gambar pon cantek2 semuanya. hee

    ReplyDelete
  2. cik belle plan nak honeymoon ke mane? ;-)

    ReplyDelete
  3. huhu. tanya kite? kite nak g Paris! hahahahaha.

    ReplyDelete
  4. amboihhhhhhh! haha ok takleh lawan cik belle :P

    ReplyDelete
  5. huhuh..cantik gambar...nak pinjam kamera..!!

    ReplyDelete
  6. Hehehehe man..bukan ko dah ade camera dgn lens yg gempaq ke...jom wat team kite wat bisnes nak? ;-)

    ReplyDelete
  7. Great article, еxaсtly what Ι nееdeԁ.
    Look into my web page - 1 month loan

    ReplyDelete
  8. Superb Information, I really appreciated with it, This is fine to read and valuable pro potential, I really bookmark it, pro broaden read. Appreciation pro sharing. I like it. Fotostudio

    ReplyDelete