Pages

Jom click! Help me buy Aqeel new clothes and toys ;-)

Daisypath Anniversary tickers

23 March 2010

Hari pertame sebagai suri rumah

Oh yeah. Hari ni hari first sebagai suri rumah. Mengujakan? Ya! Menakutkan? Definitely! Mr Hubby (H) dah gi kerja, saya tinggal umah seorang diri. Huhu...pagi-pagi lagi H dah bawak balik breakfast. Tugas pertama? Cuma hidangkan. Hehehe senang.Bagus-bagus H sangat memahami memandangkan ini kali pertama saya duduk bejauhan dengan family (ye saye anak manje, mengade, ank pompuan sorang :-P) di tempat yg saya kira boleh lagi nak jalan kaki nak balik umah family (Melaka-->Shah Alam). Lepas breakfast, benda petame yang saya lakukan adalah....listkan barang keperluan rumah! Gulp! Macam banyak je. Biar betul aku nak ngabihkan duit H untuk barang-barang ni.Nak masakla kononnya.Takpe-takpe, kite beli dlu. Bila barang dah ada, nak taknak, ko masak jugak wani.ko masak jugak! Hubby tinggal sorang di rumah ni, kira ni dulu dia duduk bujang. Rumah bujang tau sajalah. Mana nak ada benda-benda kegemaran wanita seperti asam jawa, jintan putih, belacan, cili kering....kuikuikui :-P Sekian diari hidup seorang isteri yang baru mula nak jadi suri rumah. Mak tolong anak mak ni mak. T_T

 Instant food yang dibeli oleh saya bile kemalasan maksima melanda :-P


~Life is wonderful~

No comments:

Post a Comment