Pages

Jom click! Help me buy Aqeel new clothes and toys ;-)

Daisypath Anniversary tickers

22 March 2010

Hiasan bilik pengantin

Masih lagi dalam mood pengantin baru :-P hehe nak cerita pasal hiasan bilik pengantin...macam saya, saya hias sndiri je..dgn bantuan mak kawan yang buat hiasan di kepala katil dan tiang-tiang katil...bilik saya takla grand sangat tapi bolelha utk saya yg sukea deco-deco simple..semuanye serba sederhana, takde lebih-lebih ye...antara hiasan bilik saya yang paling saya suka adalah......wall sticker saya! hehe kawan baik saya sempat lagi kelentong kata saya lukis sendiri hiasan ni dekat kawan-kawan saya yg datang nak tengok bilik pengantin. ish ish ish bebakat benor la kawanmu bernama siti salwani ni nak lukis-lukis camtu.kuikuikui klakar jugak..mmg nampak real agaknya...saksikan sendiri...jeng jeng jeng...


Oh jangan risau...wall sticker ni murah bangat! saya beli di nilai 3...harga untuk yang soft pink tu rasa cam rm3.33 (beli 3 RM10 kot), yang pink terang, rm10 kot...paling kuat pon total RM15 (beli byk dpt murah) ade lagi belen sepaket wall sticker ni..saye pon dah lupa harganya tapi tula untuk bunga-bunga anggun di dinding saya ni nih harga RM15 maximum ye ibu-ibu bapak-bapak. Murah bukan? Anda bagaimana? Tertipu? Ada rasa seperti lukisan tangan kaku saya? :-P

Di bawah ni pula hiasan bilik tido saya...gambar adalah diambil daripada fb kawan2 saya yang sungguh baik hati tolong upload untuk saya, gambar dua yang bawah pula daripada OP.

Harap bersabor jela ye, nak tunjuk deco bilik pengantin, ade la pulak pengantin nye nyelit ;P







My mom's friend, who is an architect bitau I. Walaupun tema bilik pengantin kita katakan warna brown kayu kayan macam bilik saya, kita tak perlula semuanya serba serbi nak brown. Kita boleh combine dengan warna lain jugak untuk lebih menyerlah contohnya kata dia, warna brown cantik jugak bila digabungkan dengan hijau. Kalau ikutkan aunty suggestkan saya beli green rug, tapi masa tu saya dah beli rug warna gold ikut warna curtain, so just pakai je. Kalau pakai green rug sure nampak lebih menyerlah bilik saya ni kan. So untuk menimbulkan konon-konon suasana alam semulajadi, dah bedroom set kayu kan, I belila 2 pasu lutsinar untuk dressing table, dalam tu I letakkan batu sungai and guli. Layer by layer la, susun dulu batu sungai, atas tu guli. And I tak letak bunga biasa, I beli bebola daun hijau tu untuk bagi effect natural and lively. Lilin hijau yang banyak-banyak tu pulak I beli dekat Ikea je. Guli and batu sungai berapa sangatla harganyakan. Pasu tu pun beli dekat Ikea, I rasa RM10 kot satu. Kalau tak silap I la yang pasti murah je. Tak lupa jugak pasu besar sikit dekat belah kiri dressing table tu jugak I selitkan bunga pom pom warna merah biar ada seri sikit deco tu. Combine kan dengan bunga lili putih. Tadaaa...siapla. Murah saja deco-deco ni. Karpet warna gold tu beli di nilai, I rasa price around RM300 kot.

Kalau side lamps I beli macam yang kat bawah ni, pakai pulak green rug, mesti vavavoom kan. Kuikuikui. Abehla perasan je designer. I je kot rasa cantik :P.



Wokey guys...tata!

No comments:

Post a Comment