Pages

Jom click! Help me buy Aqeel new clothes and toys ;-)

Daisypath Anniversary tickers

20 August 2012

Eksennye raye kali ini

Cakkk..lama gila tak bersiaran..busy menyiapkan paper la sampai tak sempat buat kuih. Dapat sejenis je kuih honey cornflakes..lain nan hado. Beriye aku mintak resipi kuih suji dari makcik aku. Nampaknya janji tidak ditepati. :P

Well..tema baju raye iols tahun ni kaler pink. Getik tak tengok kepinkngan aku? Muntah darah pon aku tepek jugak gambar aku. Aqeel ngan apaknye pon kene pakse pakai pink tahun ni. Sile ikut selere mem besor. Hehe. Gambar mereka menyusul kemudian hari.


Yours truly ;)

Antara kejayaan aku raye ni ialah:

1) Berjaye jahit manik sendiri untuk kebaya raya aku. Yippiieeee.


Tema manik ini adalah bedal. Asal aku rasa nak taruk manik kecik, taruk yang kecik. Rasa nak taruk manik pearl besor, kaut sajaaa. Tapi it took me 2 days to finish. Letih woo. Gigih lepas masak rendang, balut ketupat, hantar kete polish, bawak aqeel meraung potong rambut kat kedai, aku sambung jahit manik ni. Ekceli separuh jalan aku dah give up nak jahit manik lg, tp memikirkan baju raya, gagahkan jugakla, habiskan. Ape jadahnye manik separuh jalan kan. No wonder la upah jahit manik beratus. Remeh, letih, leceh, peh.


Close-up

Memule aku jahit manik cam gambar bawah ni few days before raya, tapi Incik Daus kate tak cun..besor2 sgt. Aku tgk2 balik, ye jugak kan cam tak berseni la plk. Jadi aku pon cabut la balik semula.



2) Kejayaan kedua adalah...berjaya memusnahkan 3kg babat..yeay. Tapi raya first ni aku bedal ketupat lain macam je. Takuit tetibe naik balik berat melampau lak. Aku, sile control napsu makan.

Bolela kan turun 3kg..kalo tak sejak aku bersalin ni 500g pon susah nak turun. Tahun pertama puasa lepas bersalin mmg takde efek langsung. Tak begerak langsung jarum penimbang. Tahun kedua (tahun ni) alhamdulillah..bergerakla sikit.

3) Berjaya disiplinkan diri minum ephyra dan tea4life everyday..kalo tak aku ni suke benor separuh jalan. Incik Daus kate muke aku ada nampak tegang n bersih sikitla. Dia la kata.. aku tumpang berbunga-bunga je :P

Nak citer, memule aku amik ephyra, muka aku jadi merah2 tau kat pipi, pastu jerawat nasi keluar banyak kat dahi. Meloncat gak aku masa memula jerawat keluar. Ahh sudah. Ephyra tak sesuai dengan aku ke. Mak aku pun kate nape muke aku nampak tak bersih,nampak bertompok2 pastu jerawat2.

Lepas tu aku search kat internet kalau2 ada yg kena naik jerawat mcm aku. Aku terjumpa kat forum mana tah, dia kata jerawat ni keluar sbb healing process.. so aku pon confident je teruskan minum ephyra. So Alhamdulillah ok..jerawat dah takde.. satu due tu mmg standardla, aku bukannye bidadari :P. Skarang ni dah ok..eh tapi jangan tetipu dgn gambar atas skali tu. Tu aku edit bg nampak getik telebih. Kihkih.

Yang orang kata ephyra tang bagi lebat rambut tu aku tak tau sangat sebab rambut aku ni memang jenis lebat tapi senang gugur..bukan2 punye gugur. Lepas minum ephyra aku tak check pulak masalah keguguran rambut ni. Nanti aku update lg pasal rambut.

Apa lagi yang berjaya aaa...tu je kot..jadilerrr daripada takde...

Tatatatatatata...selamat hari raye, maaf zahir batin ye kepada semua..
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment