Pages

Jom click! Help me buy Aqeel new clothes and toys ;-)

Daisypath Anniversary tickers

09 April 2010

Hiasan Meja Kek

Salam... Just nak share sedikit idea tentang decoration meja potong kek.Masa time saya kahwin, saya tak terfikir nak hias meja kek sebab betul-betul busy. Lepas dah kahwin ni bila tengok-tengok balik gambar, alamak, kosongnye meja kek aku. Meja kek tak perlu hiasan yang heavy, cukup sekadar menaikkan seri kek, bukan nak menenggelamkan kek kahwin yang glemer itew ;-). 

Of coursela kalau nak menawan, kek mesti nak  bertingkat-tingkat nak pulak deco dengan fresh flowers, walla. Memang meletup la kek kahwin kite tapi saya tak buat banyak tingkat, 2 tingkat je sebab bagi saya, saya takmau nak bazir banyak-banyak dekat kek sebab belum tentu dapat hidang kat guests masa tengah busy-busy. Apa yang saya buat, saya buat setingkat cupcakes, dan setingkat lagi (top tier) cake. Simple saja tapi cupcakes memang laku. Budak-budak terus dihidang dengan cupcakes sebaik saja selesai acara potong kek. Sambil lari pun diorang duk mengunyah cupcakes saya. Suke-suke. Cupcakes memang sold out. Cake pulak memang dalam jangkaan saya, tak habis walaupun selepas berhari-hari. Dah hidang kat saudara mara pun still tak habis. Semua kenyang lauk kenduri agaknya. 

Really heart this wedding cake table setup, oh how i wish i could turn back time :-P. Cantikkkkkkkk sangattttt!!! Suke-suke. Silala ada yang buat camni kat Malaysia terchenta ni. 

Oh saya tertawan!
 
Yang ni deco yang lebih simple tapi tetap menyerikan kek yang juga simple.
Ini cantik kalau majlis kahwin nya malam, nampak sangat romantic

Ok..last but not least...Inilah meja potong cake saya :-) 

Sekian and thanks...

~Life is wonderful~

No comments:

Post a Comment