Pages

Jom click! Help me buy Aqeel new clothes and toys ;-)

Daisypath Anniversary tickers

01 May 2013

Penat jaga hati orang tapi... :(

Boleh tak nak buat entry luahan perasaan.

Sedih kan kalau orang2 terdekat dengan kita yang sebenarnya paling tak memahami kita? Banyak je jenis manusia yang pikir diri sendiri je. Nak marah, marah..nak emo, emo, time senang kita dilupa, time susah, time ada masalah baru carik kita. Kita terkebil2 macam takde perasaan. 

Langsung tak consider perasaan kita. Cuba kalau buat sesuatu pikir perasaan orang dulu bole tak? Jangan pentingkan diri sendiri walaupun melibatkan hati dan perasaan yang tak nampak tu. Tercalar ke terluka ke bukan orang tau tapi sekurang2 nya berusaha la untuk jaga perasaan orang.

Hmm..banyak je pun jenis orang macam ni. Perbuatan ikut sedap tekak sendiri je. Who do you think you are?

Self centered habis. Aku jenis yang selagi boleh sabar..aku sabar je dengan kerenah orang terutama orang2 terdekat dengan aku. Kalau dah tak tahan, paling2 aku diam and jauhkan diri. Pendamkan je tapi lama2 cam tawar hati sebab makan dalam kan. So not good.

Rasa cam kosong..kosong kosong. Maximum is sampai dah takde perasaan dah kat ko. Ok fine, ko wujud, tapi ko dah takde dalam jiwa ragaku. You're not that close to my heart anymore. Gitula lebih kurang.

Tah sapa yang aku boleh pecaya aku pon dah taktau. Time aku susah camni..haprak. Buat aku macam apa je. Aku tak harap orang bantu pon, memang hal aku sendiri pon. Cuma jangan tambah lagi sakit jiwa aku je. Tu je pon aku nak.

Bila aku jaga hati orang, aku expect people to treat me the same. Salah aku sendiri, terlalu menjaga hati orang yang tak reti nak menghargai. Arghhh I've had enough of these craps la.




Not so happy labor day after all.

9 comments:

  1. Don't sacrifice yourself if they not sacrifice anything to you... and don't treat someone as priority if they only treat you as option

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm..betul sangat apa masreena kata..macam option je kan. Thanks dear!

      Delete
  2. in the end, family is our bestfriend.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang-kadang orang terdekat ni boleh jadi keluarga sendiri juga... yang penting, sayangi diri sendiri dahulu sebelum yang selebihnya

      Delete
  3. So true cha..they'll always be by our side, through thick n thin.

    ReplyDelete
  4. Dlm Hidup ni...kita akan berjumpa dgn berbagai ragam manusia..Sabar je lah...ini akan mjd kita lebih'kuat'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kan kak...ni semua pengalaman kan.InsyaAllah ni semua akn mnjadikn sy lebih kuat..thanks kak kasih

      Delete
  5. Kita takkan sedar yg kita sebenarnya kuat until kita berdepan dengan dugaan. So, tahniah. U are actually strong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank u kak di..sometimes mmg rasa mcm dh kuat, kekadang rasa mcm cannot take it anymore..apa pun maybe one day sy akan look back n rasa tak pecaya bejaya melalui. :)

      Delete